Ułatwienia dostępu

Katedra Ekonomii Stosowanej

Dr Agnieszka Kurzemska

Doświadczenie zawodowe:

Adiunkt w Katedrze Ekonomii Stosowanej z ponad 15 letnim doświadczeniem w doradztwie biznesowym, analizach i badaniach rynku oraz strategii i transformacji. Pracę doktorską nt. zachowań konsumenckich polskich migrantów obroniła na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wcześniej ukończyła również studia magisterskie z zakresu socjologii (specjalność „Analiza danych i badania społeczne”) oraz absolutorium z filozofii w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim.
 

Zainteresowania naukowe:

migracje międzynarodowe, zachowania konsumenckie, nierówności i wykluczenie społeczne, metodologia badań społeczno-ekonomicznych, wizualizacja danych

Wybrane publikacje:

Kurzemska A., Ramy etyczne naukowych badań zachowań konsumenckich [Ethical frameworks for scientific consumer behavior research] [in:] „Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym”, red. Bogdan Mróz, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie 2020, s.15-24.
Kurzemska A., Gorzula S. Badania marketingowe a praktyka biznesowa [w:] „Marketing w Praktyce”, styczeń 2019, s. 32-34
Kurzemska A., Jak budować i poszerzać portfolio produktowe dzięki badaniom marketingowym [w:] „Marketer+” 3(30), lipiec-sierpień 2018, s. 23-26
Kurzemska A., Wybrane aspekty zjawiska migracji międzynarodowych w badaniach zachowań konsumentów [w:] „Marketing i Rynek” 9/2017 (rok XXIV), s. 203-209